Najmodernije info-table uskoro na 1.000 stajališta u Beogradu

Prvih hiljadu stajališta gradskog prevoza u prestonici uskoro će dobiti informacione table modernog dizajna koje će biti ponos Beograđana, a do sada se mogu videti u malom broju evropskih i svetskih gradova. Takođe, građani će i dalje imati na raspolaganju aplikaciju preko koje mogu da dobiju obaveštenja o linijama javnog prevoza, izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić.

On je, gostujući na TV Prva, istakao da očekuje da prvih 1.000 tabli bude postavljeno do kraja novembra na najfrekventnijim stajalištima gradskog prevoza.

– To su stajališta na kojima postoje nadstrešnice. Na stajalištima koja ne budu imala tablu postojaće mogućnost korišćenja USSD koda, odnosno mogućnost da putnici nakon slanja koda dobiju informaciju o linijama koje ih zanimaju. Takođe, obaveštenja o linijama, vozilima i vremenu dolaska vozila mogu se dobiti slanjem SMS poruke na 11-0-11. Slanje USSD koda košta oko tri dinara, a SMS poruka 10 dinara – rekao je gradonačelnik.

Prema njegovim rečima, Grad ne određuje cene za USSD ili SMS poruke, već mobilni operateri.

– Suština je da na stajalištima na kojima ne postoji informaciona tabla, građani mogu na ova dva načina da saznaju sve što ih zanima u vezi sa dolaskom vozila gradskog prevoza. Malo gradova u Evropi i svetu ima ovakav sistem obaveštavanja. Osim kvaliteta usluge, vodili smo računa i o dizajnu kako bi se table dobro uklopile u izgled stajališta – rekao je gradonačelnik Šapić.

On je naglasio da je nova aplikacija za gradski prevoz preciznija, a do eventualnih grešaka dolazi najviše zato što se mnogo više koristi u odnosu na prethodne.

– Nova aplikacija je „skinuta” oko 500.000 puta na „smartfon” uređajima i oko 100.000 puta na „ajfon” telefonima. Kada se te brojke uporede sa brojem žalbi, u pitanju je zaista zanemarljiv broj. Aplikacija je unapređena mogućnošću kupovine karata, što sa prethodnom nije bio slučaj. Takođe, preko aplikacije se može poslati SMS poruka, što je takođe novina. Bilo je i slučajeva napada na aplikaciju, odnosno na softverski sistem koji je pokreće, ali smo stalnim povećavanjem kapaciteta uspeli da očuvamo njeno funkcionisanje. Aplikacija daje netačnu informaciju samo u slučaju „bagovanja”, što se dešava ponekad gotovo svim uređajima, kao i u slučaju prekida emitovanja „dži-pi-es” signala. U svim drugim slučajevima aplikacija radi besprekorno. Konstantno unapređujemo aplikaciju i to ćemo nastaviti da radimo, kako bi Beograđani mogli nesmetano da je koriste – dodao je Šapić.

Kako je rekao, nemoguće je sve ostvariti odjednom jer se krenulo sa oporavljanjem sistema koji je urušavan više od trideset godina, a poslednjih četrnaest je bio u rukama privatnih lica.

– Do sada se niko nije bavio time, ja sam prvi koji se usudio. Bio sam spreman da uđem duboko u sve probleme, što do sada nije uradio nijedan gradonačelnik. Sada smo izašli na „zelenu granu” i mislim da to Beograđani vide. Najvažnije je da smo im smanjili cenu karata i time krenuli da vraćamo njihovo poverenje u gradski prevoz. Zato sam optimista kada je reč o javnom gradskom prevozu, koji će kada dočekamo metro postati sekundarni vid prevoza – zaključio je prvi čovek prestonice.

Tagovi:

Pročitajte još: