Pijaca će biti rekonstruisana, ispod nje podignuta podzemna garaža sa 305 parking-mesta, a ispred je planiran ulaz u stanicu
Svi objekti pijace Skadarlija, poznatije kao Bajloni, biće porušeni i na njihovom mestu postavljeni novi, u njenom južnom delu gradiće se podzemna garaža, a ispred pijace biće metro stanica. Ovo su novine u prostoru između Drinčićeve, Đorđa Jovanovića, Cara Dušana i Skadarske ulice i dela Ulice Cara Dušana između Skadarske i Cetinjske, kao i Skadarske između ulica Cara Dušana i Đorđa Jovanovića predviđene Urbanističkim projektom za izgradnju metro stanice „Skadarlija” i pijace Bajloni. Projektant metro stanice je francuska kompanija „Ežis rejl”, a idejno rešenje pijace potpisuje firma „Portart” iz Beograda.
Urbanistički projekat (UP), osnov za izradu tehničke dokumentacije, koji je naručio JKP „Beogradski metro i voz”, biće na javnoj prezentaciji od 24. jula do 1. avgusta radnim radima od 9 do 15 časova u zgradi Gradske uprave u Ulici 27. marta 43–45.
Metro stanica „Skadarlija” koja će biti na prvoj liniji metroa (Železnik–Mirijevo) planirana je kao plitka stanica sa mezaninom, nezavisna celina, između ulica Cara Dušana, Skadarske i Đorđa Jovanovića. Ona će imati prizemlje i tri podzemna nivoa u okviru kojih će biti hol, operativne, tehničke i prostorije za zaposlene. Njena ukupna površina biće 8.262 kvadratna metra, a stanica je dimenzionisana tako da omogući prevoz do 3.260 ljudi na sat u vršnom času u oba smera, navedeno je u UP-u koji je izradio Urbanistički zavod Beograda.
Predviđena su dva ulaza u stanicu od kojih je jedan direktno iznad staničnog objekta na strani pijace i u blizini postojećeg stajališta gradskog prevoza, a drugi u zoni raskrsnice Cetinjske ulice i Ulice cara Dušana.
– Pristupi staničnoj zgradi planirani su sa zapadne strane, dok su stepenice za hitne slučajeve, kao i tehnički otvori i rešetke planirani u istočnom delu metro stanice. Direktan pristup stanici korisnicima metroa planiran je iz Ulice cara Dušana i to sa obe strane, sa istočne strane neposredno, a sa zapadne strane ulice preko podzemne pešačke veze koju je potrebno dimenzionisati u skladu sa obimom planiranog pešačkog toka – navedeno je u UP-u za graditeljske intervencije tog dela Starog grada.
Parking za bicikle biće obezbeđen u zoni metro stanice, odnosno u okviru saobraćajnica Cara Dušana i Skadarske, a liftovi su projektovani sa dovoljnim dimenzijama za smeštaj tih dvotočkaša.
Parkiranje vozila korisnika metro sistema i pijace Bajloni planirano je u novoj podzemnoj garaži sa tri nivoa i 305 parking-mesta.
Ulaz-izlaz iz garaže biće iz Ulice Đorđa Jovanovića natkrivenim dvotračnim rampama širine po šest metara. Biće obezbeđena i mesta za električna vozila sa punjačima.
– Izgradnjom javne garaže na tri nivoa stvaraju se mogućnosti za ukidanje parkiranja na otvorenom duž ulice Skadarske i Đorđa Jovanovića. Ambijent tih ulica trebalo bi da postane produžetak turističke zone „Skadarlije” i sa druge strane prostora Bitef teatra – navedeno je u UP-u.
Prostor pijace tretiran je dvojako: kao zelena pijaca i kao javni gradski prostor – trg, orijentisan prema Bitef teatru, odnosno evangelističkoj crkvi. Trg je namenjen različitim manifestacijama, posebnim prodajnim izložbama, gradskim svečanostima…
Pijačni prostor je definisan na dva nivoa – gornji otvoreni prostor pijace na trgu i suterenski prostor pijačne hale.
Pijačni plato je denivelisan i formira se gornji plato sa pristupom iz zone oko Bitef teatra i donji trg – pristup iz pravca Skadarske ulice. Središnji prostor pijace je natkriven, funkcionalno organizovan na način da zadovoljava higijenske uslove modernog pijačnog prostora, navedeno je u UP-u.
U okviru parcele pijace biće prošireni trotoari sa drvoredima duž Skadarske i Đorđa Jovanovića, dok će po obodu pijace prema Ulici cara Dušana biti lokali koji će moći da rade i posle zatvaranja središnjeg pijačnog platoa.
Polazna osnova za izradu takvog idejnog rešenja za izgradnju pijace Skadarlija bilo je konkursno rešenje arhitekata Zorana Dmitrovića i Zorice Savičić iz 2009. godine u saradnji sa firmom „Portart”.