Drastično pojeftinjenje javnog prevoza u Beogradu

Kvalitet javnog prevoza, ulaskom „Bus plusa” u čitav sistem, godinama je opadao jednako kao i naplata, te je nezadovoljstvo i korisnika i Grada raslo, zbog čega je predložena promena sistema i drastično pojeftinjenje javnog prevoza u Beogradu, rekao je gradonačelnik Aleksandar Šapić. On je za TV Hepi pojasnio da se čitav sistem na ovaj način pojednostavljuje, a novina u odnosu na jučerašnju najavu jeste dodatno smanjenje cene mesečne karte za jednu zonu i niža cena vremenske karte od 90 minuta.

– Grad će ubuduće biti podeljen na dve zone i postojaće dve tarife. Vremenska karta za 90 minuta koštala je 90 dinara, a sada će biti 50, dok će dnevna karta za obe zone iznositi 200 dinara. Sedmodnevna karta, takođe za obe zone, koštaće hiljadu dinara, koliko je ranije koštala trodnevna. Sledeća velika stvar jeste cena mesečnih karata, koja se kretala od 2.990 do 4.990 dinara, u zavisnosti od zone. Sada će zona A ili zona B biti 2.500 dinara, a obe zone 3.500 dinara. Pojeftinjenja, dakle, idu skoro i do pedeset procenata, što mislim da će ljude opredeliti da plaćaju prevoz – istakao je Šapić.

Predlog je da godišnja karta košta 25 hiljada za jednu zonu, odnosno 35 hiljada za obe zone, dok je nekada bila 54 hiljade. Pored osnovaca, pravo na besplatan prevoz imaće i srednjoškolci, a stariji sugrađani više neće na godišnjem nivou plaćati 417 dinara za novu kartu, već će im karta biti doživotna. Sve druge povlašćene kategorije ostaju i cena će biti hiljadu dinara. Uvešće se i sistemi plaćanja posredstvom SMS-a i aplikacije, ali i na prodajnim mestima, precizirao je Šapić.

– Ljudima ćemo ove informacije poslati na adrese da ne bi bilo plasiranja dezinformacija i opstrukcija – rekao je Šapić.

Neće biti više validiranja karti. Ako se putnik zatekne bez karte, neće biti izbacivanja iz prevoza, već će mu biti data mogućnost da kaznu plati, i to u narednih nekoliko dana po duplo manjoj ceni.

– Te vrste tenzija neće više biti u prevozu, kao ni ulaska na prva i izlaska na ostala vrata, niti zadržavanja kod validatora. Naša obaveza jeste da podižemo kvalitet prevoza i vozila, i da povećamo frekvenciju vozila na najopterećenijim linijama – naglasio je Šapić.

Tagovi:

Pročitajte još: