Raspetljava se Beogradski železnički čvor?

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je tender za izradu tehničke dokumentacije i nadzor rekonstrukcije pruga u okviru beogradskog železničkog čvora.

Predmet posla je pruga u tunelima Dedinje, Vezni, Stadion i Vračar i na deonici Pančevački most – Pančevo Glavna, prenosi eKapija.

Podsetimo, za potrebe finansiranja projekta modernizacije železničkog sektora Srbije, Svetska banka i Francuska agencija za razvoj dodelili su prošle godine Srbiji kredit od 102 miliona evra, od čega Srbija namerava da deo primeni prihodi od plaćanja za konsultantske usluge koje će biti nabavljene u okviru ovog projekta

Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, koncept beogradskog železničkog čvora definisan je još 1972. godine i potvrđen Generalnim urbanističkim planom Beograda, kojim je Prokop izabran kao centralna lokacija putničke železničke stanice, a tada je delimično izgrađena i stanica Beograd Centar koja uključuje železniče linije ka tri pravca – pravac prema Novom Beogradu, kroz tunel Senjak i železnički most preko Save i dalje na sever i zapad; trasa koja prolazi kroz tunele Stadion i Vračar, preko Pančevačkog mosta preko reke Dunav i dalje prema severu i istoku i trasa koja prolazi kroz tunel Dedinje do Rakovice i dalje do odredišta na jugu.

Urbanistička koncepcija razvoja beogradskog železničkog čvora predviđala je osim glavnih železničkih stanica u Prokopu i Novom Beogradu, i nekoliko železničkih stajališta u različitim delovima grada, što omogućava železničkom sistemu da igra važnu ulogu u lokalnom gradskom i prigradskom saobraćaju, dodaje se.

Radovi u pomenutim beogradskim železničkim tunelima Vračar, Dedinje, Stadion i Vezni obuhvatiće geodetske i eventualne dodatne geološke radove, sanaciju i rekonstrukciju gornje kolosečne konstrukcije (superstrukture), ugradnju sistema za suzbijanje vibracija i buke suprastrukture pruge, reparaciju sistema za odvodnjavanje, postavljanje kablovskih korita za optičku i drugu kablovsku infrastrukturu i eventualnu zamenu i izmeštanje instalacija.

Kada je reč o rekonstrukciji pruge Pančevo most-Pančevo glavna, na putnom pravcu Beograd Centar-Pančevo glavna-Vršac-državna granica-Stamora Moravica, planirani radovi uključiće geodetske i eventualne geološke radove, sve koloseke na stanicama Pančevački most i Pančevo glavna, rekonstrukciju i nadogradnju delova elektrovučnog sistema, postavljanje novih bezbednosnih i sistema signalizacije, rekonstrukciju sistema za odvodnjavanje, eventualnu rekonstrukciju propusta, mostova, nasipa…, kao i ugradnju novih sistema tehničke zaštite (video nadzor, alarmi…).

Rok za iskazivanje interesa za posao konsultanta na ovim poslovima je 25. januar

 

Tagovi:

Pročitajte još: